Jeg mener der findes gratis programmer som lige så gode, eller bedre end købeprogrammer. Contig er et godt eksempel. Det er lavet af Mark Russinovitch som bestemt ikke er en “hvemsomhelst”. Contig har ikke alle de features fra købeprogrammerne, men bortset fra det, så gør det hvad det skal.
Jeg bruger kun Contig, som er væsentligt hurtigere end Windows defrag. Prøv at køre “Powermode” som er meget effektiv (defragmenterer dobbelt), men stadig hurtigt.
Det tekniske i hvordan den pakker filerne sammen har jeg ikke styr på, jeg bruger den pga. hurtigheden. Jeg bilder mig ind at den gør et bedre job en Windows defrag, men har ikke noget teknisk at have det i. Måske forevernewbie kan udrede det tekniske, jeg tror nok at han på et eller andet tidspunkt har anbefalet programmet - såvidt jeg husker.
Altså det er ikke tiden jeg har noget imod. Og windows defrag er også fint nok. Men jeg vil bare lige høre lidt om det og om mulighederne. Er det fx muligt at få den til automatisk at gå videre til næste harddisk når man har 2 harddiske i sin computer? med windows egen skal man sætte den igang med næste harddisk. Det er lidt træls nogen gange.