systemgendandelse
  hhbuur
Antal indlæg: 329

Hej jer har testet min pc med et program der heder pc flank og fundet at der var nogle sikkerheds brister på min pc. Firewall var ikke hvad den burde det er Windows egen jeg søgte så lidt rundt omkring og installeret activ security monitor som jeg i første omgang troede indeholdt en anden firewall. Det ASM viser er at der er to ting på pc der ikke er helt i top det er stadig Firewall og noget den kalder pc utilities som den betragter som værende helt i bund,er det noget ikender til.
jeg installeret så en anden firevall som jeg ikke kunne se var bedre så den er afinstalleret. Jeg ledte efter en der hed tiny firewall men den findes ikke mere men dem der har produktet har en anden scanner der heder ca personal jeg prøvede et par af deres triler scanner men de fixer ikke de problemer de registrere så alt blev afinstaleret igen, efter at have afinstaleret opdateret og scannet med evido norman og ad-aware samt registrysmart, syntes jer at der var kommet en mørkere skygge på den tekst der er ved gernvejsikonerne, der for besluttede jeg mig for bruge systemgendandelse og til min store overraskelse kan der ikke systemgendannes. Hvad gør jeg. Jeg vil gerne have at min firewall er i orden og systemgendadelsen. Og hvad er pc utilities. ??. mvh hhb    
[?]

Redaktør
Antal indlæg: 10175

Lad os starte med systemgendannelsen, hvis du højreklikker på Denne Computer og vælger Egenskaber og går hen på fanebladet Systemgendannelse, så kan du se om det er slået fra, og du kan så slå det til.

Jeg aner ikke hvad pc utilities er, men et gæt er at det kan være noget derfulgte med til din pc og var installeret da du købte den.

En firewall, der kan du tage et kig på vores pakke http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm - der er beskrivelse af Kerio og Zonealarm.

Sall
Antal indlæg: 2032

Ang. PC flank skal du ikke tage den for mere end det er, der er pt. kun omkring 3 firewalls som fanger denne heriblandt Tiny firewall.

Når kasperskys store MP1 updatering kommer ud her senere på ugen vil den også være i stand til at nappe den.

Jeg vil ikke basere mit valg alene på baggrund af den PC flank leaktest (hvis det altså er leaktesten du kørte)

Signatur

Spywarefri er til for dig, støt Spywarefri her:
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne

hhbuur

hej og tak for den hurtige respons, systemgendandelsen er aktiv og har været det hele tiden, jeg prøvede lige igen men der er stadig ikke nogen systemgendandelse. Jeg har også lige set på min mail der er også en ændring af nogle af farverne.
Angåene firewall så tror jeg at jeg beholder det som det er for nu, hvis pc flak ikke er andet en det du beskriver, er der for øvrigt ikke også en firewall indbyget i min norman antivirus.
Jeg har også hentet ccleaner og scanet med den der er en advanst funktion neders son når den er aktiv finder en del filer jeg har ikke repareret på dem da jeg var lidt usikker på om der er nogen risk ved det ?.

hhbuur

jeg seder og ser på min norman værktøjer og meddelelser over filer der ikke scanes så jeg har fulgt en af dem og kan se at den nægter mig adgang den heder system volume information.jeg kan også se af efter at jeg har fået flere drev er deren recycler på alle drev er det riktigt ?

hhbuur

er fejlsikkertilstand er mulig løsning og i så fald hvad skal jeg gøre er der nogle programmer jeg skal hente ?

hhbuur

hej jeg har scanet i frjlsiker tilstand med evido og registrysmart. evido fant ikke noget men regsmart fant ca 100 fejl som den rettede eller hvad den nu gør. det har nu ikke endret noget på problemet med at kontrasten er endret.er der andet jeg kan gøre en vente og se hvad der sker.
mvh hhb

Redaktør
Antal indlæg: 10175

Prøv at gå ind i systemgendannelse og opret selv et gendannelses punkt - genstart og se om det er der. Hvis ikke det er der så er du nok nødt til at slå det fra - genstarte - og slå det til igen, da det kan være defekt.

Med hensyn til din grafik kan du da prøve at opdatere din grafik driver og se om det hjælper.

hhbuur

ok.
der er noget son er helt galt nor jeg spiller var min pingtid til at begynde med 5 ms så gik den op til 16 mu her få 2 min siden steg den til 800 sm. 
jeg har scanted med languard og den fortæller min af der er to porte åben er normalt,
139 [ Netbios-ssn => NETBIOS Session Service ]
445 [ Microsoft-Ds ]

hhbuur

nu er systemgendandelsen ok. men nu kan jeg ikke konekte til windows opdate kender du noget til det. mvh hhb

hhbuur

hej igen kender du et tegn der ligner et s på langs.der vises på skækmen når man holder køseren over et ikon. jer har nemlig et problem med ati control center der ikke vil åbne så opdateringer er lidt vanskelige.
windows opdate køre nu og der var en masse opdate blandt andet en sp2 til offic.

BjarneA
Antal indlæg: 9766

Prøv og gå herind og gi’ teamet noget og arbejde med, ved at følge anvisningerne -> http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

Dette kræver blot – at det ikke er ”ALLE” dine programmer som er i gratisudgaven… wink

Sådan som du kommer omkring i cyberspace med og uden firewall – vil det nok være lidt underligt om ikke der er kommet lidt ”snavs” med ind…

Du vil muligvis også kunne ha’ gavn af denne side -> http://www.spywareinfo.dk/#/htm/tips-tricks.htm

Damen som administrerer siden giver brugerne en rolig nattesøvn – damen søvnmønster tør jeg slet ikke udtale mig om… [:D]

hhbuur

hej her er så resultated af scanningen.
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:42:26, on 17-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\norman\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\PCSecurityShield\WinShredder\ws10.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\SestusSys.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Documents and Settings\Hans Henrik Buur\Skrivebord\spy-fri\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
E:\norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
E:\norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
E:\norman\bin\NJEEVES.EXE
E:\norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
E:\norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
E:\norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
\?\C:\WINDOWS\system32\WBEM\WMIADAP.EXE
C:\Documents and Settings\Hans Henrik Buur\Skrivebord\spy-fri\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] E:\norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [!ewido] “C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe” /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [RaidTool] C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] “C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [WinShredder] C:\Programmer\PCSecurityShield\WinShredder\ws10.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: AccountLogon - C:\WINDOWS\al-popup-hans henrik buur.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter; til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: AccountLogon - {1CB13C88-96B6-11d6-9AF5-D12D26EE1F36} - C:\WINDOWS\al-popup-hans henrik buur.html (HKCU)
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: AccountLogon - {1CB13C88-96B6-11d6-9AF5-D12D26EE1F36} - C:\WINDOWS\al-popup-hans henrik buur.html (HKCU)
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1163760370671
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Hans Henrik Buur\Skrivebord\spy-fri\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Hans Henrik Buur\Skrivebord\spy-fri\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - E:\norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - E:\norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - E:\norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - E:\norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - E:\norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

evido.
ewido security suite - Scan report
————————————————————————————-

+ Created on:  18:35:13, 17-11-2006
+ Report-Checksum:  F4F3185C

+ Scan result:

C:\WINDOWS\system32\MRT.exe -> Heuristic.Win32.AVKiller : Cleaned with backup

::Report End

hhbuur

jeg fulte den ling til tips og råd, og så af en af de tinr jar har sletted er en Registreringsdatabasen der lå mappe dokumenter, jeg genkender den på dens logo.var slætningen en fejl. og så tror jeg at der kan blive råd til at købe bitguard jeg forstod det riktigt at det var en firewall ikke.kan du sende mig en sådan og er der en vejledning med til hvordan man instalere den og bruger den. mvh hhb

Administrator
Antal indlæg: 54698

Bitguard sælges ikke længere, desværre.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

hhbuur

hvad køber man så. jeg har norman virus scaner og ewido anti spywaer samt registrysmart på købe-licens. så jeg mangler lel bare en trojan scaner ?.jeg så at avg og evido har lavet samarbejde er det noget jeg kan bygge videre på eller vil du helere anbefale mig noget helt andet jeg vil være meget lydhør over for forslag der kan minimere de her problemer for mig i fremtiden. mvh hhb