AVG Anti-spyware 7.5
  Ejvindh
Redaktør
Antal indlæg: 6158

Det lyder ikke så godt. Prøv under genstarten at taste F8, således at du kommer ind i den menu, hvor du kan vælge mellem forskellige opstartsmuligheder. Vælg her “Last known good configuration” (på dansk: “sidst kendte fungerende konfiguration”)

d124mic
Antal indlæg: 62

Det hjalp ingenting, samme resultat = ingen adgang.

Kan jeg prøve PC-Recovery uden at gøre skade nogen steder ???

Ejvindh
Redaktør

PC-recovery vil nok ikke hjælpe noget, eftersom problemet sandsynligvis ligger i registreringsdatabasen, og den kan PC-recovery ikke få fat på. Vi skal nok snarere have fat i et systemgendannelsespunkt. Prøv om du kan få følgende til at virke:

1. Genstart computeren, og tryk på F8 under den indledende start. Vælg så punktet “Fejlsikret tilstand med kommandoprompt” for at starte computeren i fejlsikret tilstand fra en kommandoprompt.
2. Log på computeren fra en administratorkonto eller fra en konto med administratorrettigheder.
3. Skriv følgende kommando ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER:

c:\windows\system32\restore\rstrui.exe

4. Følg vejledningen på skærmen for at gendanne computeren til en tidligere tilstand.

Genstart herefter computeren, og se om det har hjulpet.

d124mic

1. OK
2. Det hjalp ingenting, samme resultat = ingen adgang.
  Hverken fra Administratorkonto eller min normale brugerkonto

Ejvindh
Redaktør

OK, så kommer vi nok efterhånden ud i de lidt mere tekniske muligheder. Jeg synes først vi skal se, om vi nu kan få gavn af den cd, som du brugte tidligere.

Prøv derfor at sætte den i cddrevet, og boote fra den som du gjorde tidligere. Det er meget vigtigt at når demo-skærmen, hvor NTFS4DOS scroller over skærmen, at du skriver yes (altså hele ordet, og ikke blot y).

Skriv så følgende linier (efterfulgt af Enter). Det er meget vigtigt at du skriver det helt præcist som det står. Får du nogle fejlmeldinger undervejs, så er det bedre at stoppe op, og melde tilbage hvor det sker—fremfor at fortsætte:

copy c:\WINDOWS\system32\config\SOFTWARE c:\windows\system32\config\software.gl1
c:
cd \
cd system~1
dir /p

Hvis computeren er fulgt med så vidt, vil der nu scrolle en række linier over skærmen, hvoraf nogle vil indeholde ordene <DIR> og _resto~* (* står for et tal). Dette angiver de mapper med systemgendannelsespunkter, som du har på computeren. Find ud fra datoen den nyeste af disse mapper, og skriv følgende (efterfulgt af Enter):

cd _resto~* [hvor * står for nummeret på den nyeste mappe]
dir /p

Så vil der nu scrolle en række linier over skærmen, hvoraf nogle vil indeholde ordene <DIR> og RP* (* står for et tal). Find igen den nyeste af disse, og skriv følgende (efterfulgt af Enter):

cd RP* [hvor * står for nummeret på den nyeste mappe]
cd snapsh~1
dir /p

Så vil der nu scrolle en række linier over skærmen, hvoraf nogle vil indeholde ordet _regis~* (* står for et tal). Find den fil, som fylder mest, og skriv følgende (efterfulgt af Enter):

copy _regis~* c:\WINDOWS\system32\config\SOFTWARE

Hvis du er kommet helt herned uden fejlmeldinger, skulle der nu være en god chance for at du kan genstarte computeren.

d124mic

Jeg har sat CD´en i og skrevet YES hvor jeg skulle.
Herefter står der så A:\>
Efter dette har jeg skrevet : copy c:\WINDOWS\system32\config\SOFTWARE c:\windows\system32\config\software.gl1 ( skrevet i een lang linie, hvoraf .gl1 automatisk kommer til at stå i linei 2 )
Derefter fik jeg resultatet: Unable to open file ´c:\windows\system32\config\software.gl1`

Jeg har også prøvet efter “startteksten” C:\> at skrive :
copy c:\WINDOWS\system32\config\SOFTWARE c:\windows\system32\config\software.gl1 ( skrevet i een lang linie, hvoraf .gl1 automatisk kommer til at stå i linei 2 )
og fået samme melding:  Unable to open file ´c:\windows\system32\config\software.gl1`

Ejvindh
Redaktør

OK, jeg tror ikke vi kommer videre ad den vej. Den CD duer åbenbart ikke til din harddisk… Men nu skal du høre. Problemet kan løses, der er flere forskellige metoder som kan anvendes, men de har hver især deres fordele og ulemper.

(1) En metode involverer at bruge recovery-consollen. Denne metode vil på en forholdsvis overskuelig facon kunne medføre at du kan starte op i Windows. Men windows vil på mange måder være ført tilbage til de indstillinger, det havde da computeren blev installeret. Vi taler om Fase 1 i denne vejledning:
http://support.microsoft.com/kb/307545

Hvis vi er heldige (men dette er ikke sikkert) vil vi herfra kunne tilbageføre computeren til et gendannelsespunkt. I så fald vil computeren komme til at være installeret som den var på tidspunktet for det pågældende gendannelsespunkt.

(2) En anden metode involverer at bruge UBCD4Win. En vejledning til en sådan findes her:
http://bjergs.net/live_cd.html
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=100&PN=1

(3) En tredje mulighed var, at jeg selv fik computeren mellem hænderne. Hvor i Danmark står den?

Prøv lige at respondere på, hvordan du forholder dig til de 3 muligheder. Hvad er realistisk, og hvad virker for uoverskueligt?

d124mic

Mange tak for dit tilbud (3) Det er nok det jeg vil vælge.

Jeg tror nok at de andre to forslag er udmærkede, og måske kan jeg også selv finde ud af det, men jeg kender ikke noget til dem i forvejen. Jeg syntes faktisk at det er lidt spændende/sjovt at arbejde med. Men vi trænger nok til at komme lidt videre nu. (resten af min familie er lidt utålmodige nu da PC ikke kan bruges) Og hvis jeg selv går igang så kan det nok tage noget længere tid når vi kommunikerer sådan lidt hver dag, end hvis der blev arbejdet mere koncentreret af dig.

Hvordan er udsigten med det der ligger på PC, billeder, musik, børnenes SIMS spil m.m. kan det reddes ??
Jeg bor i Aalborg. Hvordan gør vi rent praktisk herfra ??

Ejvindh
Redaktør

Jeg sender dig en personlig besked. Så prøver vi at se, om vi kan finde ud af noget smile

Ejvindh
Redaktør

Vi har nu fået løst problemet. Der manglede et komma i userinit-værdien. smile

Vi snakkede om nogle løsninger til fremtidig sikkerhed, og jeg endte med at foreslå en kombination af enten Kaspersky internetsecurity + Spysweeper, eller Bullguard + spysweeper. Du finder disse produkter på disse links:
KIS: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=46
Bullguard: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=30
Spysweeper: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=35

Et råd, jeg glemte at give, var at få aktiveret din systemgendannelse. Det kan være meget praktisk, når noget går galt. Du aktiverer systemgendannelsen således:

Højreklik på “Denne Computer” på skrivebordet, vælg egenskaber og fanebladet “Systemgendannelse” og fjern flueben i “Deaktiver systemgendannelse”. Klik ok.

...og hermed lukker jeg så tråden igen. Det var en lang kamp, men dejligt at vi endte med at vinde smile