Kan ikke fjerne virus.
Antal indlæg: 118

Tak for hjælpen - jeg lader høre fra mig igen senere på ugen - nu er jeg ikke længere hos min forældre, men blev desværre ikke helt færdig, men jeg vender tilbage på onsdag smile
Foreløbig tak for hjælpen.

Mvh
Bo

Redaktør
Antal indlæg: 11785

Velbekomme wink

Jeg lader tråden stå åben!

Signatur

Med venlig hilsen
Resist TeamSpywarefri

Member of: Alliance of Security Analysis Professionals

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Anti-spam:  http://www.mailwasher.net
Programmet er gratis og effektivt mod vira og spyware i og med det åbnes før mailklienten og man får mulighed for at slette mails direkte på serveren inden resten overføres til mailklienten.
Man kan oprette en friends- & blacklist og blokere hele domæner.
Hele domæner blokeres sådan:
Man får den første spmammail fra . , den overføres så til blacklisten. Dobbeltklik så på adressen og der fremkommer et vindue hvor man indsætter en * foran @ , dvs at den nye adresse bliver *@list.ru .
Nu er spammerne jo “intelligente” så de ændrer adressen til . men i og med hele domænet er blokeret bliver den nye mail helt automatisk slettet på serveren, og blacklisten bliver ikke megalang.
Der er ingen komplicerede filtre at sætte op, sådanne filtre som andre programmer benytter sig af kan spærre for lovlige mails.
Pro-versionen af Mailwasher giver flere faciliteter men så må man til lommerne.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Tak for linket - jeg har nu en pc-er som pt fremstår som stealth, så mon ikke jeg kan overlade de “gamle” til dem selv.
Jeg har fra jeres hjemmesides links installeret, Sygate Firewall, Spywareguard, IE-spyad. Kunne det være en ide at installere IE-privacy keeper eller er de tilstrækkeligt dækket ind iforhold til “snavs” - de har naturligvis også antivirus - Norton Antivirus 2003.
Kan man sætte XP- til automatisk opdateringer? Således at de hele tiden får lukket vigtige huller - de er nok ikke så opmærksomme på det selv. Jeg kender stort set ikke XP - da jeg selv kører med Win2000 på min egen pc.
Håber I kan besvare de mange løse ender for mig grin
Mvh
Bo

Ups - spywareblaser er også installeret…

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Du har sikret dine forældres computer godt og grundigt. Privacy Keeper - hmm - det er et glimrende program, men ikke det vigtigste af alle. Det må du afgøre smile

Klik Start -> Højreklik på Denne Computer -> Vælg fanebladet Automatiske opdateringer og vælg den du vil have.

Signatur

Gode råd om sikkerhed….

Jeg takker endnu engang mange mange gange for hjælpen…. Tak!! Jeg ser lige om ikke jeg kan få de “gamle” til at sende en skilling:-)
Mvh
Bo

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Du er velkommen - vi takker og bukker smile

Jeg kalder problemet for løst og låser tråden - du starter bare et nyt emne, hvis der er andre spørgsmål.

Signatur

Gode råd om sikkerhed….