Lidt mærkeligt, men filen kan jo være forsvundet under nogle af de tidligere “fix”. Gå i Start -> Kør og skriv regedit. Tast CTRL+B for at få søgefunktionen frem og søg så hele registreringsdatabasen igennem efter ixbhwyi - hvis du finder noget, så slet det og tast F3 for at forsætte søgningen. Bliv ved indtil der ikke findes mere.
undskyld jeg fandt den alligevel - (glemte -> ‘Fjern flueben ved “Skjul beskyttede operativsystemfiler”.Fjern flueben ved “Skjul filtypenavne for kendte filtyper”.Sæt prik i “Vis skjulte filer og mapper’) my fault sorry. den fandt ‘ixbhwyi’ 2 gange hvoraf den ene var markeret med *. jeg slettede dem begge. her r den nye log :
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 07:40:35, on 18-05-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Det var ligegodt meget.
Du har fundet og slettet filen, prøv at fixe de to linier her:
O4 - HKLM/../Run: [ixbhwyi] rundll32 C:/WINNT/system32/ixbhwyi.dll,Init 1
O4 - HKLM/../RunOnce: [*ixbhwyi] rundll32 C:/WINNT/system32/ixbhwyi.dll,Init 1
Tjek så om filen er væk inden du genstarter, er den ikke det, så boot på din Win2000 CD, vælg Repair, vælg konsolmode, nu har du C:/>, her skriver du cd WINNT/system32 og trykker <Enter>, så har du C:/WINNT/system32>, skriv dir ixbhwyi.dll<Enter> for at se om filen er skjult, er den det er næste kommando attrib -r -s -h ixbhwyi.dll<Enter>, derefter del ixbhwyi.dll<Enter> så skulle den gerne være væk.
Genstart normalt og en ny log.
hej igen, jeg har prøvet at slette filen ‘ixbhwyi’ på al mulig måder men den rokker sig ikke - og jeg kan ikke finde min win2000 cd så kan det ikke gøre på en anden måde…?
Så må du prøve fra bootdisketter, hent win2000 bootdisketterne her, du skal bruge 4 disketter. http://bootdisk.com/bootdisk.htm
Sæt så Floppy som first boot Device, efter du har lavet disketterne, dobbeltklik på .exe filerne og hav en diskette i drevet når du gør det.
jeg har prøvet det med disketterne men jeg ved ikke om jeg har gjort det rigtigt - her er loggen se lige:
Scan saved at 12:14:03, on 19-05-2004
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.
———————————————————-
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved “Skjul beskyttede operativsystemfiler”.
Fjern flueben ved “Skjul filtypenavne for kendte filtyper”.
Sæt prik i “Vis skjulte filer og mapper”.
Brug af Start>Søg.
Klik på “Alle filer og Mapper”, klik på “Flere avancerede Indstillinger”, sæt flueben i de tre øverste. ———————————————————-
Slettes i fejlsikret.
C:/Programmer/MyWay <- Mappen.
C:/WINNT/system32/ixbhwyi.dll <- Filen, helt præcist hvilken fejlmelding får du?
c:/winnt/temp <- Tøm mappen Temp. ———————————————————-
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
efter jeg kørte kazaabegone så kunne jeg slet ikke se ‘ixbhwyi’ filen - så her er den nye log se den godt ud nu?
Scan saved at 14:11:08, on 20-05-2004
sådan så har jeg også fixet de filer - og jeg må nok sige hold k… i er gode til det i laver. jeg prøver at putte lidt på kontoen. tak for hjælpen, men jeg vender tilbage med meget snart med min søs’s bærbar. her er loggen håber den er clean:
Scan saved at 15:09:49, on 20-05-2004
Din log er nu helt ren og du må gerne slå systemgendannelsen til igen.
Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Ønsker du ikke mange små prg. så kan du i stedet købe et prg. som Spy Sweeper. Den ligger også i pakken, hvor du kan læse lidt mere. Der ligger også et link til dansk manual. Vælger du at købe Spy Sweeper, så er det eneste andet du har brug for, et cookie remover program.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.