Ja, jeg er opmærksom på, at IE-Spyad reagerer på den side. Det er sandsynligvis fordi de nørder som har lavet programmet, også har en side, hvor man kan downloade diverse infektioner. Der er gjort klart opmærksom på faren ved at gøre det, men som uerfaren kan man nok komme galt afsted.
Der findes et alternativt program, som kan nogle af de samme ting. Jeg har ikke erfaring med at bruge det, og har derfor ikke en færdig vejledning til det. Men hvis du har mod på det, kan du måske prøve at installere det, og så se om du kan få lavet en log fra programmet, som du lægger herind:
http://www.resplendence.com/download/hookanlz.exe
Hvis den heller ikke giver noget, så synes jeg også efterhånden vi skal se tiden an. Hvis problemet fortsætter, tror jeg vi skal ind og prøve at erstatte nogle af systemfilerne med “friske” og legale udgaver (KERNEL32.DLL ADVAPI32.dll PSAPI.DLL WININET.dll WS2_32.dll). Men for at afgøre dette, skal vi have lavet nogle detail-analyser først, som vi nok skal have lidt bedre tid til ![]()
Så hvis Rootkit Hook Analyzer ikke finder noget, må vi nok hellere lade tråden stå åben en 14-dages tid