spyware
  Ejvindh
Redaktør
Antal indlæg: 6048

Som jeg skrev, så skal du pakke RAIDE-Beta1.zip ud til en mappe på skrivebordet. Det er denne mappe, du skal lægge runrcc.bat-filen i. Og hvis ikke den ligger derinde, vil den ikke fungere.

hankat
Antal indlæg: 104

Hejsa,
Det bliver jeg nok nødt til at have forklaret (trin for trin) hvordan jeg gør..
Mvh. Charlotte

Ejvindh
Redaktør

Du skal bare gøre ligesom dengang du kørte Smitfraudfix. Så får du en ny mappe på skrivebordet. Hvis du allerede har lavet runrcc.bat-filen, så kan du bare trække den over i den nye mappe med musen. Ellers skal du når du gemmer filen fra notesblokken først klikke dig frem til skrivebordet (yderst til venstre i vinduet er der et ikon for dette), og herefter klikke dig ind i den nye mappe, hvor du så gemmer filen.

hankat

Hej,

Det er gjort nu så den ligger i selve mappen- men med samme resultat- vinduet popper kun kortvarigt op og er væk igen…Mvh. Charlotte

Ejvindh
Redaktør

Prøv så dette:

(1) Slet den/de tidligere udgaver af runrcc.bat, og lav følgende nye udgave af filen::

Kopiér indholdet mellem de stiplede linier, ind i et notepad-vindue, og gem indholdet i den mappe, hvor “RAIDE” ligger. Når du gemmer filen, skal du kalde den runrcc.bat, og du skal sikre dig, at der under “Filtyper” står “Alle filer”:

rem—————————————
@echo off
echo yes|rcc.exe scan_all log>%systemdrive%\rcclog.txt
dir /s “C:\Documents and settings\ejvind\Desktop”>>%systemdrive%\rcclog.txt
start %windir%\notepad.exe %systemdrive%\rcclog.txt
pause
rem—————————————
Dobbeltklik herefter på runrcc.bat. Så vil et blankt sort vindue dukke op. Efter lidt tid lukker dette vindue ned, et notepad-vindue vil åbnes. Læg indholdet af denne fil herind.

Hvis ikke der dukker et notesblok-vindue op, så prøv om du kan finde denne fil:
c:\rcclog.txt
Læg indholdet af denne fil herind.

Kør herefter pkt 2-4 som angivet ovenfor.

hankat

Hhhmm….... det driller godt nok..
Det er det samme mht. at der popper en sort skærm op kortvarigt..har fundet rcclog.txt. men når den åbnes viser den bare et tomt “Notepad” vindue..

Mvh. Charlotte

Ejvindh
Redaktør

Så spring foreløbig de punkter med RAIDE-scanningen over, og foretag de andre punkter.

hankat

Hej,

Jeg vil helst ikke lave en repair før min søn har tid at gøre det..det kan vel ikke nytte at lave nye Gmer og Hijackdisc før derefter?

Mvh. Charlotte

Ejvindh
Redaktør

Nej, vent med Gmer og Hijackthis til du har lavet en repair smile

hankat

Hej,

Jeg har stadig det problem at jeg ikke kan gå ind i “tilføj eller fjern programmer” under Kontrolpanelet + at jeg ikke kan installere programmet “Superantispyware”. Er det noget man kan gøre noget ved- eller skal det evt. vente til efter en repair? Mvh. Charlotte

Ejvindh
Redaktør

Jeg synes vi skal vente og se, hvad en repair gør ved den situation.

hankat

Hej,

Jeg har valgt den løsning at vi geninstallerer Windows for at være på den sikre side..
Jeg er meget glad for den hjælp jeg har fået,da jeg slet ikke kunne bruge PC´en da jeg startede hos jer..
Jeg vil lige spørge om en ting vedr. “Superantispyware”? Er det en god idé at få det installeret eller kan jeg nøjes med Ewido?
Og så tror jeg vi kan lukke “tråden”..
Mvh. Charlotte

Ejvindh
Redaktør

Ok, så lukker jeg da her. For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser disse artikler om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25&PN=1

Angående Ewido og SAS, så finder de lidt forskellige ting. Så der kan ikke gives et helt entydigt svar på dit spørgsmål. Men hvis du har den ene i købeversion, kan du evt. nøjes med den anden i gratis version, hvor den ikke udfører realtime protection—så kan du bruge den som du har i gratisversion til at scanne manuelt ind i mellem smile