Lokal netværk
Antal indlæg: 119

Jeg har 3 computere sluttet til internettet herhjemme ... men jeg har desværre ikke noget netværk .. 2 af computerene er sluttet til via en routher, eller hvordan det nu staves wink - og den anden er sluttet til via trådløs (også til routheren* selvfølgelig)

Inde i Netværkssteder kan jeg ikke rigtigt konfigurere et netværk som virker .. Jeg skal bare kunne udvæksle filer på det osv. [xx(]

Redaktør
Antal indlæg: 4429

Hej c-poulsen smile

Prøv lige at køre denne guide på alle computerne:
start | programmer | tilbehør | kommunikation | Guiden Netværksinstallation

Selvom den ene er på trådløs, er de alle alligevel på samme net, så der burde ikke være de store problemer i det.

Sig til hvis der er noget du ikke kan finde ud af, så må vi se om vi kan guide dig igennem.

Det eneste jeg egentlig ikke ved er hvilken af de punkter der beskriver computeren bedst jeg skal tage :S

Redaktør

Du skal vælge “andet” og i det næste billede, den øverste, der beskriver at alle computere på netværket går gennem en “hub”. Så vælger du et navn, derefter arbejdsgruppen (som skal være ens på alle pc’erne) og derefter at slå fil og udskriftsdeling til. Sig ja/ok til advarslen. That’s it.

Altså når jeg siger “ja” til advarslen kan alle på internettet bruge min printer og se mine filer? [xx(][?]

Redaktør

He he, problemet er så hvor vi skal hente det udprintede, når vi har brugt din printer [:D]

Nej, dit netværk er begrænset til routeren’s lokalnet-side. Internettet er på den ene side af routeren og dit lokalnet på den anden side. Og lokalnettet er der hvor dine computere er koblet på.

Så det er et begrænset netværk hvor ingen på internettet kan se dine printere eller andre delte ressourcer.

Jeg kører selv på præcis samme måde.

Okay, og alle kan se hinanden på netværket nu, så er alt vel bare som det skal være ..

Tusind tak ... endnu en gang [:X][:X][:X] [:p]

Redaktør

Jamen velbekomme smile

Jeg lukker så her.

Du er velkommen tilbage, hvis du får brug for os igen ..