jeg har er mærkeligt problem. jeg har et næsten helt nyt dvd/cd drev der kan brænde alt. jeg brændte for et par dage siden 2 dvd skiver uden problemer, idag ville jeg så brænde en mere, men når man lægger skiven i og chekker under skivens egenskaber, viser den at der ingen bytes er brugt eller ledig?
så fik jeg prøvet det, uden at det virkede, så nu har jeg prøvet at formatere pc’en, men fik så et andet problem. ved så ikke om du kan hjælpe, men here goes. installationen starter helt forfra og kører fint hvor den formaterer drevet og gør klar til videre installation, når den så for første gang genstarter, kommer den ikke videre, det virker som om den ikke læser drevet, hvorpå den bare genstarter igen og igen? det skal lige siges jeg har prøvet på mit nyeste drev og det gamle drev, samt brugt 2 forsk installations disks, og fejlen gentager sig gang på gang. jeg har formateret masser af gange med samme disk, uden nogen problemer, men nu gider den ikke rigtig og jeg plejer ikke at skulle opsætte bios anderledes for at det virker.
jeg har også prøvet at sætte bios til at starte med cd’en hver gang, hvilket resulterer i at den bare starter forfra igen og igen, uden at fortsætte installationen?
ja til begge spørgsmål. den er sat i for mindre en 1 mrd siden og har virket fint både med at spille dvd film og cd’er og problemet er jo det samme når jeg skifter til det gamle drev, som intet fejler?
Det lyder som om din harddisk ikke er helt i topform.
Hent UBCD, brug Killdisk eller Autoclave på disken, prøv så om du kan installere XP.
Bemærk at ALT er væk fra disken, er den partitioneret (delt), forsvinder de også.
du havde ret, der er et eller andet i vejen med den, jeg har 2 i, så nu har jeg installeret xp på den gamle hd, og derfor så igen et nyt problem - ha ha. den anden nye hd er på 300 gb og er delt i 3, men jeg kan kun åbne de 127 gb og ikke få agang til resten, service pack 2 er kørt på, men det hjælper intet i diskhåndtering.
Enten er driveren til controlleren ikke 48bt lba kompatibel, eller også er der blot ikke tildelt drevbogstaver til de øvrige drev.
Så højreklik denne computer, vælg Administrer.
Vælg diskhåndtering.
Herinde kan du se din disk og partitionen på 127 gb. Kan du se de andre 2 partitioner ? Hvis du kan og der ikke er tildelt drevbogstaver, så højreklik hver af partitionerne og tildel dem et drevbogstav.
Kan du ikke se dem, skal du på fabrikantens hjemmeside og hente de nyeste bundkortsdrivere. Men jeg tror nu at grunden var de manglende drevbogstaver, så check lige det først.
Vi prøver lige at være lidt voldsom og ser hvad der sker.
Højreklik Denne computer og vælg Administrer.
Vælg Enhedshåndtering.
Udvid Diskdrev så du kan se dine diske.
Højreklik den famøse disk og vælg Fjern.
Genstart og windows installerer den igen og får forhåbentlig denne gang størrelsen rigtig.
Det skulle ikke være nødvendigt med bundkortsdrivere når diskhåndteringen siger den rigtige størrelse. Kun hvis den også havde vist 127 gb, ville en opdatering af driverne måske have løst problemet.
det virker desværre ikke, den viser stadig kun de 127gb?
hvis jeg så bare kunne formatere den del af drevet der er partitioneret, så kunne jeg installere xp på den igen og derpå få adgang. men den formaterer alle de 280 gb hvis man gør det.
Prøv at tage et kig her, du kan have mistet/ødelagt partitionstabellen: http://www.helgec.dk/lost partition.html
For at bruge den vejledning, ville jeg sætte disken som master igen, og pille den anden helt fra, så der ikke sker noget med den.