Winantiviruspro 2006
  Flæske
Antal indlæg: 156

Er der nogen der kender til dette program: winantiviruspro 2006?

Er det et godt program??

Administrator
Antal indlæg: 29604

Hej Flæske smile

Det er et skrammel program af værste skuffe, som du absolut bør holde dig fra. Du har vel ikke installeret det ?

Flæske

Nej heldigvis. Men var ude ved min far som desværre havde fået det installeret på hans nye computer. Det gav dog besked om at man skulle købe det hvis man ville af med de advarsler om infektioner det kom med. Jeg prøvede at afinstallere programmet, og installerede efterfølgende ad-aware der fandt omkring 169 skadelige objekter på en computer der havde været ubeskyttet (servicepack 1)på nettet i ca en time….... :-( 
Ved ikke om winantiviruspro havde noget med det at gøre…....

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Jo, det har winantiviruspro i høj grad noget med at gøre. Hvis du virkelig vil have snavs på computeren så installer det program. Det er det størst svindel og humbug som har eksisteret længe og det må frarådes på det kraftigste. Har han haft det installeret skal du have hans puter igennem møllen herinde i forum. Der ligger stadig mange skjulte ting på den puter. Det er jeg 110% sikker på.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Flæske

hej igen.
Jeg tror han formaterer computeren, det var også en piratkopi af xp han havde fået installeret. Så har fået ham overtalt til at købe en orginal version. (kan pirat kopier af xp hente opdateringer fra microsoft???)
Men hvordan sikrer vi at computeren er helt renset for spyware/virus osv. inden man installerer det nye xp? og hvoran formaterer man egentlig en computer i den forbindelse?? (jo jeg er temmelig grøn på it området. hehe)

og til slut, er der servicepack 2 med på de nye versioner af xp man køber?

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Hej Flæske.
Microsoft har lukket for det varme vand hvad angår piratversioner.
Hvis I køber XP i Spywarefris shop er det med indbygget sp2, men der findes versioner på netbutikker uden, og hvis I allerede er på vej ned i Fona eller Merlin for at købe den til weekenden så læs lige hvad der står på æsken.
Der er kommet en portion opdateringer siden sp2, men dem kan I roligt hente online efter installationen.

Der er en god installationsvejledning her, hvor drevet bliver formateret (spring overskriften med startdisketter over)
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Til slut installeres udvalgte programmer fra Spywarefris gratis sikkerhedspakke, medmindre at I kigger i shoppen efter rigtig gode købeprogrammer.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Hvis harddisken er delt op og downloadede filer ligger på et andet drev kan der teoretisk godt ligge virus og spyware.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Flæske

hej igen. Jeg siger tusind tak for gode råd. tråden må lukkes.
God påske

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Det gør jeg så. Også fortsat god påske til dig.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”