Min pc genstarter hele tiden
Antal indlæg: 5

Hej derude. Min pc genstarter hele tiden. Den fandt trojan horse, og den trojan lå, i en system32 fil som jeg har slettet. Er det derfor min computer genstarter uden varsel eller noget?? Eller pga en trojan?
På forhånd tak:)

Hmm skulle nok havde forklaret mig lidt bedre..

Jeg kørte F-Secure antivirus, og den fandt 3 trojanske heste.. Den ene hed noget med zlop.
Men så fandt jeg ud af at den ene trojan lå i system32.. Så Jeg gik derind og slettede den fil. Men trojan er ik slettet.. Mit f-secure, finder den stadig. Men så senere på dagen, da jeg genstartede, blev den ved med at genstarte.. Hele tiden.. Jeg har prøvet at gå i fejlsikret tilstand, og scanne. DEn fandt dog de samme 3 trojan horse. Dem har jeg vidst slettet nu. Men den bliver stadig ved med at genstarte.. Er det en trojan jeg har (en til :S ) eller er det pga den system32 fil? Hvis det er det, er der så nogle der ved hvordan jeg kan gendanne den fil.  Jeg har prøvet at systemgendanne. Det hjalp ik..

Administrator
Antal indlæg: 55702

Vejledningen er lavet af brugeren Resten.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler grin

6:Lav kaffe, og slap lidt af i ventetiden.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en “nyinstallation”

8:Alle servicepacks samt hotfixes er væk efter en repair, servicepack kan hentes her og brændes så den er klar:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

argh :( Min xp cd ligger hos min mor (de er skilt), der er ik andet jeg kan gøre?

Administrator
Antal indlæg: 55702

Det bliver svært, kan du huske det præcise navn på filen?

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

Det jeg kan huske var at det startede med h og sluttede med 0mp altså hxxx.0mp

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Lasse

Så længe din comp bliver ved med at genstarte, så slipper du ikke for at få fat på din cd. Din mor vil sikkert gerne sende den til dig, hvis du ikke selv har tid til at hente den hos hende. Uden den, er der ikke så meget andet du kan gøre. Kan du starte i fejlsikret tilstand med netværk? har du prøvet det ?

Hej. Så henter jeg den imorgen.. Men den kan godt starte op i fejlsikret tilstand.

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Lasse

Så kan du prøve lidt fra fejlsikret tilstand.

Hent FixFalcon her http://www.fromsej.dk/download/FixFalcon.zip

Åbn FixFalcon.exe. Når den er udpakket, så klik på mappen i øverste højre hjørne. Find og marker SpyF, klik ÅBN.

Klik EXECUTE. Dine ikoner på skrivebordet vil forsvinde i et øjeblik. Når fixet færdigt, klik Exit.

Se om du nu kan starte normalt.