windows\system32\config\system
  Vilman
Antal indlæg: 15

Hejsa Alle,
Jeg har desvaerre brug for Jeres hjaelp igen.
Er paa ferie i California- hvor vi havde en mega storm hvor alt elektronisk roeg sig en tur. Stroem, internet, kabel tv…det hele….

Nu vil min Toshiba Satellite M30X-174 slet ikke starte op om det skete i forbindelse med stormen ved jeg ikke- men jeg var dog online da det skete og siden har jeg haft problemet.

Du kommer frem med et sort skaermbilled hvor der staar.
Vaelg ‘r’ i det foerste skaermbillede for at reparere.

Jeg har mulighed for at komme i boot via F2 og F12 men jeg ved ikke helt hvad jeg skal goere.

Kan jeg downloade den cd jeg skal bruge somewhere??
Sidder ved en Mac og ved ikke om det vil give mig problemer med evt. downloads.

Please help,
Vilman

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Vilman

Hvis du ikke har pakket din Windows Cd med i tasken, er der ikke rigtig noget du kan gøre, før du kommer hjem igen. Desværre.

Vilman

Helt okay….og tak for de soergelige ord Abovergaard.

Naar jeg saa kommer hjem…og faar sat min windows cd i, hvad goer jeg saa? Vil dette skade nogle filer eller er de blot et spoergsmaal om der er noget der skal gen-startes paa den rigtige maade?
Vilman

Redaktør
Antal indlæg: 4427

Tjaa.. nu lykkedes det mig endelig at finde den side jeg kunne huske jeg havde set for længe siden.

Her er (den ret komplicerede) procedure:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545

Vilman

Hejsa Tonny,
Tak for dit svar, ja tak…den ser lang ud og let at lave fejl i. Tror jeg venter til jeg har den disk…. kan du fortaelle hvad jeg  
skal forvente at goere med disken. Vil det vaere ligesaa vanskeligt som den procedure der er listet paa microsofts side?
Eller slipper jeg lettere om ved det med disken?
Vilman

Redaktør

Hej Vilman

Du slipper lettere om det når du har disken. Men let er det ikke, og det kan være det ikke vil virke. Tonny grinede lidt, for jeg havde en maskine i forgårs med nøjagtig samme problemer som dig, og det var næsten umuligt at få den op igen.

Vi kørte en R fra consollen og kopierede system igen, men det funkede ikke. Det er som sådan let nok, men det kan være det ikke vil virke. Du kan være så heldig, at denne lille ting med copy vil fungere på din maskine.

Jeg prøvede at køre en repair, men det kunne heller ikke lade sig gøre, man fik stadig den dumme fejl. Mit held var så, at det var en compaq hvor jeg fra dos kunne køre en gendannelse, og som heldigvis gik blank igennem. Det er altså ikke den letteste fejl du der har fået.

Hvis du ikke kan undvære din maskine, så syntes jeg du skal afprøve det som Tonny har linket til. Ellers må du vende tibage når du kommer hjem igen.

Redaktør
Antal indlæg: 14106

Hej Vilman

Læs her >

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13915

Signatur

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns Vilkår

Redaktør

Den tråd havde jeg glemt peder, men kan se, at vi har gjort nøjagtig de samme erfaringer.

Redaktør

Kan jeg ikke få en af supporterne til at åbne den tråd jeg linker til i mit indlæg herover og så lige rette alle de >

C:/WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM

Jeg ved ikke hvorfor, når man lægger sådan en kommando herind i forum så retter den \ til / - er der nogen der har en forklaring på dette.

Det var rart at få det rettet for dem der søger på sider.

Signatur

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns Vilkår

Administrator
Antal indlæg: 55696

Der var kun et enkelt indlæg der stod forkert, det er nu rettet.

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

Vilman

Hej igen,

Jeg er ikke den store computer haj og ville egentlig at der var en af Jer eksperter der var i naeheden af soenderjyllandet evt. Aarhus, saa
ville jeg nemlig meget gerne komme forbi og betale mig fra problemerne.

Jeg har ikke den store tid naar jeg kommer hjem fra ferie, har lige en general forsamling og et bestyrrelses moede som skal overstaaes!

Er der nogle af Jer der har gode raad?
Kolding, Vejle, Frederecia, Esbjerg, Aarhus…. nogen i naerheden??

Haaber paa gode raad!

Vilman

Redaktør

Hej vilman

Du skal bare sende en mail til denne adresse så får du en løsning på dit problem.

forum(at)spywarefri.dk
Erstat (at) med @

Signatur

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns Vilkår