host Fil
Antal indlæg: 1124

Den host Fil kan lave mange bekymringer. Der er 2 host fil i etc. Den ene har inget efternavn, den anden har efternavnet txt.

Jeg har lagt en masse snavs ind i host txt, og det gik udmærket. Men jeg opdagede at den åbenbart ikke må have et efternavn, og der er en anden host på 1 kb ved siden af.

Jeg slettede snavset og lagde det i hosts filen uden efternavn, og fik så følgende besked: Filen C:\\WINDOWS\system32\drivers\hosts kan ikke oprettes. Kontroller at stigen og filnavnet er korrekt.

Jeg kan altså lægge snavset ind i host txt, men ikke i hosts.

Jeg har været i :Funktioner - Mappeinstillingser, faneblad og fjernet fluebenet i “Skjul filtype navne for kendte filer”. Derfor ændrede jeg det.

Kan Spywarefri hjælpe og mig?

Med venlig hilsen

Antal indlæg: 4037

Det er den uden txt du skal bruge. Højreklik på den, og vælg egenskaber, og tjek om den er skrivebeskyttet. Den kan også være beskyttet af Spybot, eller Spysweeper.

Den var skrivebeskyttet. Jeg har fjernet fluebenet - er det i orden?

Jeg har tidligere fundet en god liste over de mest almindelige reklamefirmaer i et indlæg i Spywarefri Forum. Jeg ville sætte dem ind i hosts, men nu kan jeg ikke finde listen. Jeg skriver “hosts” eller “hosts fil”, men den dukker ikke op. Er der en god måde at lede under “Søg” på, eller er det bare at knokle til man finder hvad man ønsker?

Iøvrigt tak for hjælpen. Jeg håber jeg kan bruge host nu.

Med venlig hilsen

Den nok bedste hosts fil, finder du her http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Det vil være en god ide, at du skrivebeskytter hostsfilen igen, når du har lagt listen ind.

Tak, du gav mig nogle gode svar - I kan godt lukke for min skyld.

Med venlig hilsen

Velbekomme smile. Jeg lukker.

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Du kan eventuelt kigge lidt her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&PN=1

Signatur

Gode råd om sikkerhed….