Derefter åbn Thunderbird=>tools=>extensions tryk install og find filen du downloadede før og accepter instalering.
Genstart og gå i Thunderbird=>tools=>extensions og marker Minimize to tray og vælg options, sæt flueben i “minimize to tray on close:)
Så skulle den være der….....men samtidig er der jo en konvolut der fortæller om der er post og hvor mange - hvis musen holdes over [8)]
Her er en lille vejledning til Adblock (som jeg bruger den - den har mange muligheder)
Adblock: fjerner eller skjuler reklamer (ikke noget at gøre med popups)
Start med at gå ind i =>funktioner=>udvidelses moduler og trykker
“hent flere udvidelses moduler” http://img262.imageshack.us/my.php?image=add12oq.jpg
så kommer man ind på https://addons.mozilla.org dette vil være det normale sted at downloade/instalere udvidelses moduler, find “adblock” klik på den og tryk “install now” når du kommer til denne side….....derefter dukker der et vindue op der siger “software installering” efter at have downloaded udvidelsen skal man trykke på “installer nu” http://img262.imageshack.us/my.php?image=add24pv.jpg - derefter genstartes Firefox og vi er nu klar til at blokere for de reklamer vi ønsker én for én.
Men hvis man er lidt doven (som mig) kan man hente en liste over reklame adresser/billeder der er blokeret og som lægges ind som filter, der er en hjemmeside hvor en flittig mand har lavet en liste over “add” sider [reklame sider] den findes her http://pierceive.com/
Listen skal “importeres” som filter i adblock, men først downloades listen:
Gå her: http://pierceive.com/filtersetg/ klik på .txt filen som har et “dato navn” i dette tilfælde 2005-09-18a.txt [jo nyere datoen - jo nyere er listen ]
Derefter (i Firefox) gå til =>Filer=Gem side som - den gemmer jeg som 2005-09-18a.txt i dokumenter (eller hvor du ønsker)
Nu åbnes i Firefox =>Funktioner=>Adblock=>Preferences=>adblock options=>import filters og dette vindue kommer frem http://img262.imageshack.us/my.php?image=add37xe.jpg gå nu ind i filbrowseren og find 2005-09-18a.txt filen som vi gemte før og åbn den - den vil så spørge om vi ønsker at overskirve det eksisterende filter, det accepterer man og trykker “done” og vupti ny filter er aktiv.
Man kan så holde øje med nye filter lister på pierceive.com
Der er mange muligheder med adblock, men leg selv med den, der er også en extension der hedder noget lig Filterg updater, der skulle opdatere filteret, men virker vist ikke på FF 1.07.
En anden ting jeg har erfaret er at adblock skal “desables” når jeg er på min netbank ellers kan jeg ikke flytte med pengene - hmmm måske ikke en dårlig idé
Jeg har fundet et par email notifiers som kan bruges sammen med Mozilla Thunderbird. Jeg har tænkt mig at lave en installations vejledning samt nogle skærmprints. Jeg skal nok få dem lavet så du kan se dem her senest lørdag. Disse email notifiers kræver at du slår Thunderbirds egen notifier fra.I et af de notifiers kan du få vist meddelelser om nye emails i flere end en emailkonto.
Hejsa
Jeg har et enkelt lille problem med nogle enkelte visninger af links i Firefox browseren. Jeg fandt følgende link i en tråd her i forum. Det vises somen kilometer lang linie i Firefox, mens den vises mere normalt i Opera og IE. Er det noget der kan rettes på i Firefox?
Jeg har fået installerede den og det virker godt.
Men hver gang jeg tænder min computere så har læst min post og lukker ned så kommer den ikke frem med det ikon.
Så jeg skal ind i åbn Thunderbird=>tools=>extensions tryk install og find filen du downloadede før og accepter instalering.
Det nummer skal jeg gøre hvergang jeg tænder min computer op,kan den ikke huske det man har bedt den op ??
Derefter åbn Thunderbird=>tools=>extensions tryk install og find filen du downloadede før og accepter instalering.
Genstart og gå i Thunderbird=>tools=>extensions og marker Minimize to tray og vælg options, sæt flueben i “minimize to tray on close:)
Så skulle den være der….....men samtidig er der jo en konvolut der fortæller om der er post og hvor mange - hvis musen holdes over [8)]
Oversætter lige instrukser, fra projektets hjemmeside, som kan udføres hvis der er problemer:
1 - afinstallér udvidelses modulet - genstart TB - tjek i extensions om den virkelig er forsvundet - Luk så TB
2 - Så skal udvidelses mappen slettes manuelt, på de fleste Computere ligger den her:(i stifinder skal du kunne se “skjulte filer og mapper”)
C:\Documents and Settings\[dit bruger navn]\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\[underligt profil navn]\extensions\
Mappen der skal slettes er {31513E58-F253-47ad-86DB-D5F21E905429} hvis der også er en “Temp” mappe skal denne også slettes.
TB version er 1.0.6.
Når jeg skal gøre det som du skriver,så kan jeg vel ikke gøre noget forkert ??
Skal jeg installere TB fra ny eller er der bare den der fil hvor jeg åbner den op inde i TB ??
Nu er jeg ikke så god til det der med stifinder ,er der en nemmere måde ??
Jeg sidder her og kigger efter den mappe inde i Stifinder nu.Der er mange forskellige mapper der,jeg har XP på dansk.
Perlib
Oprindelig indsendt af Rookie
Oversætter lige instrukser, fra projektets hjemmeside, som kan udføres hvis der er problemer:
1 - afinstallér udvidelses modulet - genstart TB - tjek i extensions om den virkelig er forsvundet - Luk så TB
2 - Så skal udvidelses mappen slettes manuelt, på de fleste Computere ligger den her:(i stifinder skal du kunne se “skjulte filer og mapper”)
C:\Documents and Settings\[dit bruger navn]\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\[underligt profil navn]\extensions\
Mappen der skal slettes er {31513E58-F253-47ad-86DB-D5F21E905429} hvis der også er en “Temp” mappe skal denne også slettes.
Jeg har også lige prøvet at gå i SØG og skrevet extension og den fandt ikke noget der .
Perlib
Det er KUN extension som du skal afinstalere:
Om noget kan gå galt - følg instrukserne fra “oversættelsen” slavisk og punktvis så bør intet gå galt
Jeg har fået slettede det nu og har prøvet at installere den igen.
Men den ser anderledes ud nu når ikonet kommer på skrivebordet,det er et firfox ikon og når jeg vil insatllere det så ligger det ikke på skrivebordet lige pludselig.
Perlib
Oprindelig indsendt af perlib
Jeg har også lige prøvet at gå i SØG og skrevet extension og den fandt ikke noget der .
Perlib
Om noget kan gå galt - følg instrukserne fra “oversættelsen” slavisk og punktvis så bør intet gå galt
Nu har jeg installerede den igen,men så når jeg tænder min computere igen og går i TB og lukker ned så gør den ikke det igen.
Er der andre sted ind det ene flueben der skal sættes ??
Perlib