Hi Hi Spywarefri!
Har lige et par spørsmål efter at have set Kontant på DR. Det er vidunderligt at have fået bekendtskab med jeres eksistens.
Jeg var ikke klar over at der var Pionere som jer, der havde lavet et sådanne Dansk sted på nettet.
Nå men i DR´s program så jeg, at der var en tilfældig person der havde en bag dør åben på sin Comp.
Jeg tænkte på at det måtte være sådan en ting jeg havde været udsat for.
Jeg har næsten lige købt en PC. med Norton´s anti virus og Firewall, der er nogle ekstra features hvor man kan scanne online.
når jeg så gør det får jeg dette svar.:
X Hacker Exposure Check
Description:
Tests your TCP ports for unauthorized Intrenet connections.
Analysis:
WARNING! Unauthorized persons can make connections to your computer.
This means your computer and data are not safe from hackers to learn
more about why you are at risk, view a detailed analysis of your test results.
Det ville jeg så gerne, men der stod kun dette:
ICMP PING:
Ping. ping is a network troubleshooting utility. It askes your computer to acknowledge its existence.
if your computer responeds positivvely to a ping, hackers are more likely to target your computer.
STATUS OPEN.
22: SSH. TCP connections to this port might indicate a search for SSH, which has a few exploitable features.
SSH is a secure replacement for telnet. the most common uses of SSH are to securely login and copy files from a server.
STATUS OPEN
RECOMMENDATION:
Install a personal Firewall. If you already have a personal Firewall, make sure it is correctly configured for optimum protection.
Det har jeg så prøvet tror jeg nok, det vil sige jeg har været inde og checke configuretionen på min PC og sammenligne med en af mine venner.
Mit spørgsmål er så om det er en åben bagdør og i så fald er det noget i vil hjælpe med og hvis i vil hvad kan jeg gøre ved det????
Det har nemlig ikke altid været sådan, tidligere har jeg scannet hvor alt var lukket, så jeg har nok kommet til at åbne noget ved en fejl.
Der er som sagt en Firewall installeret på min PC nu og efter at have set programmet på DR.
Har så været inde på jeres hjemmeside og installere en ny Firewall for at se om det måske kunne løse det.
Men det er det samme, så måske jeg har lavet noget mere rod i den.
Jeg håber i kan hjælpe mig, på forhånd ville jeg da ihvertfald godt have lov til at sige tak.
Det er rart der er nogen der gør noget ved vores andres sikkerhed, som gør fornøjelsen større for alle os brugere.
Med venlig hilsen
Morten Emil
åben bagdør
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Meav og velkommen til Spywarefri. Det ligner et par standard meddelelser du har fået der. Ingen grund til bekymring (endnu) Klik på denne link og scan dine porte ved at klikke på “Proceed” og derefter “All Service Ports”: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Forhåbentlig får du så at vide, at alle dine porte er “stealth”. Hvis ikke så fortæl os hvilke beskeder du så får. |
|
|
|
|