Ferdig med jobben, men ...
  Epona
Antal indlæg: 257

Etter å ha tatt en onlinescanning og kjørt en Hijack, konstaterer jeg at rester fra http://housecall.trendmicro.com/ fremdeles ligger i hukommelsen, selv etter restart. Hijacken viser bl.a.følgende:

O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) -

Kan noen fortelle meg hvorfor?

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Det er fordi, du downloader et stykke software, når du bruger trendmicro’s online scanner. DPF står for Downloaded Program Files.

Du kan finde disse filer i C:\WINDOWS\Downloaded Program Files.

Næste gang du skal bruge Trendmicro’s online scanner, så vil det gå hurtigere, da du allerede har en vigtig del af programmet. Du kan naturligvis slette filen, hvis du ikke vil have den liggende.

Signatur

Gode råd om sikkerhed….

Epona
Antal indlæg: 257

Men ... det er mulig jeg ikke forstår svaret helt.  Det jeg prøver å spørre om er hvorfor Trendmicro skal ligge i hukommelsen selv etter at programmet har gjort seg ferdig med scanningen og selv etter at en har startet maskinen på nytt? Synes vel at det skulle være ganske så unødvendig at memory blir utnyttet hele tiden fram til evt en ny scanning finner sted.

Hvis det i prinsippet er slik at dersom en benytter en online tjeneste, så forbeholder programskaperen seg retten til å benytte memory uforbeholdent inntil det manuelt fjernes fra memory ... ?

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Programmet ligger ikke i memory - det ligger på din harddisk og optager ingen ressourcer (kun lidt plads på din harddisk). Som nævnt kan du bare slette det.

Jeg synes, at det er en fin service som ydes af antivirus firmaerne, når du ganske gratis kan få scannet din computer med nyeste scan-motor og de nyeste virus signaturer. Der er heller ikke noget “lusk” i ydelsen - under hele processen bliver du holdt orienteret om, hvad der downloades.

Signatur

Gode råd om sikkerhed….