SP2 og BitGuard
Antal indlæg: 48

Hej
Jeg har lige fået mere ram på min cp, jeg fik en IT-expert til at gøre det. Han nævnte at jeg både gik med livrem og seler. Når jeg har opdateret SP2 så indeholder den en firewall og det kan konflikte med BitGuard.Han mente også at McAfee antivirusprogram var noget bedre end Norman. Begge dele har jeg købt hos jer, jeg vil lige høre jeres mening. Jeg vil lige nævne at jeg også her Ad-Aware, Spy Sweeper og SpywareBlaster. Spy Sweeper plopper ganske vist ofte op med en advarsel når jeg er på nettet, og jeg erindrer at jeg engang har læst at BitGuard og Spy Sweeper kan konflikte.
En pc skal holdes vedlige og have div. sikkerhedsprogrammer indstalleret, men har han ret i at jeg har for meget.
Med venlig hilsen
Ingvertsen

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Marianne

Suk. Ja SP2 indeholder en envejs firewall. Bitguard passer på dig begge veje, og konflikter ikke det mindste med Window´s egen firewall.

Ang. Antivirus, så vil det altid være en smagssag, hvilket et AV man vælger. Nogle kan li´ det ene, andre det andet. Norman er et fint Antivirus program. Skal man have det bedste af det bedste, så skulle det være Kaspersky, men det er også det dyreste.

Jeg vil vove at påstå at du har et prg. for lidt. Du bør også installere ie-spyad som passer på dig på mere end 6000 URL adresser. Du finder det i pakken. Det passer perfekt sammen med det andet beskyttelse du har.

Ad-Aware burde være overflødigt, det har sikkert intet at lave hos dig, SpySweeper burde snuppe det hele. Dog er det altid en god idé at have mere end et spywarebekæmpende prg. idet det som det ene ikke kan finde, kan det andet. Sådan er det desværre bare.

Han har altså i mine øjne ikke rigtig vidst hvad han snakkede om.

rwsc
Antal indlæg: 117

Har hørt det samme ang. min antivirus og antispyprogrammer jeg har på min pc, de der IT-expert er nu vist bedst til at skrue hardware sammen
i en puter.
mvh. rwsc. smile

Antal indlæg: 48

Hej igen
Jeg har prøvet at installere Ie-Spyad mange gange, men det er ikke lykkedes endnu, og hvorfor ved jeg ikke.
Jeg har lige fundet jeres manual for installering og brug af Spy Sweeper frem og deri står at man skal være opmærksom på at det Spy Sweeper finder og kan finde på at kalde for snavs (hvis Ie-Spyed er installeret) ikke er er snavs, men kræver et ekstra tjek.
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal afinstaller Ad-Aware. Siden jeg installerede Spy Sweeper har Ad-Aware ikke fundet noget, og der er selvfølgelig ingen grund til at have et program til at ligge og “fylde”.
Jeg vil lige sige at jeg altid har været tilfreds med jeres råd. Kommer bare i et dilemma, når jeg står mellem to kompetenter.
Jeg ligger lige lidt til kagekassen.
Hilsen
Marianne

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Jeg mener ikke, at “vi” skal være hårde ved de pågældende IT-eksperter. Der findes et antal “trosretninger”, når det diskuteres, hvorledes man bør beskytte sig - Spywarefri.dk repræsenterer blot én. Vi har bestemt ikke eneret på sandheden, men naturligvis er vi fortalere for vores egen “tro”.

Jeg er sikker på, at din IT-ekspert er dygtig, men han må jo have en anden opfattelse af, hvordan man bedst beskytter sig. Vi mener selv, at vi er ret dygtige wink og i modsætning af så mange andre, så har vi rimeligt godt styr på spyware (som er lidt anderledes end virus).

Vi takker for “kagen” smile

Vi følger lige op vedrørende IESpyad osv….

Signatur

Gode råd om sikkerhed….

Administrator
Antal indlæg: 55087

Hvad går galt for dig med IE-Spyad?
Dobbeltklik på exe filen som du henter, den pakker sig ud i C:\iespyad , åbn Stifinder og klik dig frem til mappen C:\ie-spyad, dobbeltklik på ie-ads (ie-ads.reg hvis du har fuld filvisning slået til), sig ja til at flette.
Åbn så undermappen Adult, dobbeltklik på adult (adult.reg), sig ja til at flette.
Problemet med SpySweeper bliver der arbejdet på, så mon ikke der kommer en rettelse inden så længe.
En lidt bøvlet “Mickey Mouse” løsning vil være at geninstallere Ie-Spyad efter en scanning med SpySweeper.

Angående Firewall, deaktiver Windows, den når ikke Bitguard til undersiden af fodsålerne.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Redaktør

Hej Marianne

Har du set nederst i manualen, den til hurtig installation.

Hvis det ikke lykkedes, så kan du jo kontakte mig, så skal jeg komme og installere det for dig. Du kan også ringe til mig, så skal jeg guide dig igennem. Du har vist mit nr. smile

Ps. (Det er en af mine “gamle” kursister)

Ja, når Ad-Aware alligevel ikke har noget at lave, så kan du sagtens afinstallere det.

Jeg afslutter tråden igen.

Redaktør

Hej igen

Kom lige til at tænke på, om du har set manualen til programmet ligger her:

http://www.spywarefri.dk/manualer/ie-spyad-manual.htm