Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor engangs scanneren mwav.exe fra kaspersky er bedre til at fjerne virus på computeren, når først de er kommet ind.
Har lige haft alverdens skidt på min pc selv om jeg har det fremragende virus program Norman / spysweeper / Ewido / Beoclean.
Prøvede ellers først at scanne med både Norman og Ewido i fejlsikker tilstand, hvor de også fandt en masse Virus/Trojaner som blev slettet, men som alligevel efter genstart var der igen.
Prøvede så efter jeres talrige anbefalinger med mwav.exe og efter samme procedure, hvor den fandt ca 32 forskellige viruser. Herefter at jeg tilsyneladende igen fri for virus/spyware.
Det der undrer mig er at, hvorfor kan et så godt virus program som Norman virus control, ikke selv fjerne disse viruser, når den godt nok opdager dem og ovenikøbet fortæller at de bliver slettet ???
Nu kommer den lille mwav scanner fra et af verdens bedste viruscannere, og det kan være forklaringen på, at den er en del bedre. Den opdateres ofte. Køber man den rigtige Kaspersky opdateres det ca. 1 gang i timen. Programmet leder også efter vira i systemgendannelsen, og det kan jo være dem som Norman ikke har set. Det leder også efter vira på karantænesteder, og dermed kan der, være endnu en naturlig årsag til at Norman ikke har fundet dem.
Ja prisen for kaspersky er jo også noget højere, så det gamle ordsprog med at pris og kvalitet følges ad er nok rigtig i dette tilfælde.
Kan i forøvrigt fortælle mig hvordan mwaw.exe afinstalleres igen, kan ikke rigtig finde nogen afinstallations fil og ej heller finde den i tilføj/fjern.
Kan selvfølgelig bare fjerne hele mappen og så efterfølgende køre en regclean, hvis det er måden at gøre det på. ??
Mit andet spørgsmål er om det er nødvendig at køre med Beoclean, nu hvor jeg har Ewido som også finder trojaner, eller er det for tidligt at svare på.??
Programmet bliver jo som sådan ikke installeret, så når du ikke ønsker den lille “engangscanner” kan du bare fjerne mappen på C:\Kaspersky og så er den væk. Alle filerne bliver pakket ud i denne mappe.
Nej, det skulle ikke være nødvendigt at køre med Boclean nu du har Ewido. Det er en trojanscanner, som er fuld på højde med flere af de bedste af slagsen.
Jeg har nu haft Ewido i en lille uges tid og har lagt mærke til at hver gang jeg kører en fuld scanning med et døgns interval så finder den nogle få spyware og en enkelt trojan downloader.Istbar.gi
Den finder dem også for det meste i c\:System volume information\_restore. Den sletter dem godt nok, men næste dag og efter at have været på nettet så er der bare nogle andre.
Hvad er dette for en mappe ??? og er det noget jeg skal tage så højtideligt. for når jeg scanner med spysweeper så finder den ikke noget.
Har også prøvet at deaktiver system gendannelse og prøvet i fejlsikker tilstand mens rensning foregår, så det er ikke derfra de kommer.
Det undrer mig bare at de lige netop ligger i denne mappe, og ikke i windows\system32 hvor de ofte installere sig, hvis det som det ser ud til er nogle nye der kommer fra nettet.
Prøver lige at deaktiver systemgendannelse og scanne en ekstra gang med Ewido i fejlsikker tilstand.
Jeg var bare ikke helt klar over om mappen system\wolume\information\restore er den som burges af systemgendannelse programmet.
Kan I fortælle mig om de spyware/trojandownloader som så ligger i denne mappe stadig er aktive og laver revage, eller det først sker når der bliver lavet en restore i systemgendannelse.