Editerer billede i Windows billedefremviser
  hch
Antal indlæg: 2084

Jeg har lige installeret Office 2003 på min nye Win XP PC.
Når jeg åbner et billede i Win XP,så åbner det i Windows egne Billede og fax fremviser.

Hvis jeg så herefter ønsker at redigerer i billedet bruger jeg knappen:
Luk dette program og åben billede til redigering
Der bliver mit jpg billede åbnet i Paint.

Jeg vil gerne have at den skal åbne i photo editor i stedet for,når jeg skal redigerer billedet.
Kan det lave sig gøre [?]

Jeg ved godt at jeg kan højre klikke og vælge hvilket program den skal åbnes i, men vil gerne have den til det automatisk…

Jeg vil heller ikke have den til at åbne billedet med det samme i Photo editor, vil gerne bibeholde Billede og fax fremviser, indtil jeg skal editerer billedet.

(Jeg er ikke blevet dus med Win XP og Office 2003 endnu wink)

Redaktør
Antal indlæg: 4429

Hej hch smile

Du bør ihvertfald kunne gøre det på denne måde:

Åbn en mappe. Klik funktioner | Mappeindstillinger.
Vælg famebladet filtyper. Find den ønskede filtype, f.eks Bitmapbillede.
Marker den og vælg avanceret.
Marker edit og vælg rediger. Her kan du nu vælge en anden “editor” istedet for mspaint, ved at trykke på gennemse. Du skal selvfølgelig vide hvor Photo Editor ligger på harddisken for at kunne finde frem til den. Tryk ok, ok, anvend og ok indtil du er ude af det igen.

Afprøv det så på et .bmp billede.

Jeg håber det var det du søgte smile

hch

>Tonnybrandt

Hmm jeg er ikke helt sikker på at det er det jeg vil, eller også har jeg ikke fattet den helt….

Jeg vil gerne have følgende, hvis det kan lade sig gøre:

1: Når jeg går i min billede mappe og klikker på et billede (F.eks *.jpeg) så skal den åbne billedet i Windows egen Billed og Fax fremviser.

2: Når jeg så vil redigerer i dette billede så vælger jeg knappen i Billede og Fax fremviser programmet,som lukker det ned og åbner et program til at redigerer i billedet.

Det sjove er at den opsætning du henviser til ikke har Paint som program til åbning af billedet.

Derfor troede jeg at der var en opsætning i Windods / Billede og Fax fremviserprogrammet der gav Paint besked om at åbne billedet.

Når jeg dobbeltklikker på mine jpeg billeder, åbner de i Billede og Fax fremviser programmet.

Jeg syntes ikke at kunne se en indstilling til hvilket program der skal åbne og et anden indstiling til redigering af filen, eller har jeg bare ikke kunne finde den [?]

Redaktør

I min indstilling er
open = Billede og Fax fremviserprogrammet
edit = Mspaint

Og det passer meget godt med det du skriver, så hvis du skifter mspaint ud med Photo Editor burde du have den ønskede virkning.

Så prøv lige igen. Jeg skrev det mens jeg selv udførte det. Dog kunne jeg ikke helt gennemføre det da jeg ikke har Photo Editor installeret.

hch

Hmm prøver lige igen, kommer med svaret i denne tråd om 5 min….
————————————-
Når jeg følger din anvisning får jeg følgende:

Vinduet hedder Rediger filtyper, men jeg har kun følgende valgmulighedder:
Udskriv
Åben
Printto

Jeg har Win WP home DK og offive 2003, Photo Editor er taget far en ældre Office CD.

Hvad er der mon galt her….[?]

Kan jeg evt. maile nogle screen dump til dig ?

Redaktør

Så har du sikkert valgt en filtype, som der ikke er et redigeringsprogram til.

Det er den eneste mulighed som jeg lige kan komme på.

Jeg logger af nu, så det bliver først imorgen, jeg ser dit næste indlæg *s*

hch

Du har ret, når jeg vælger et *.BMP billede, så er der en EDIT mulighed, men ikke veg JPEG eller GIF….
Kan du sove godt smile

hch

Problemet er løst, jeg har oprettet en linie med &edit;,
her kan jeg så indsætte følgende linie:
“C:/Programmer/Fælles filer/Microsoft Shared/PhotoEd/PHOTOED.EXE” “%1”
Så virker det[:D]

God nat og sov godt alle smile

Redaktør

Det lyder godt smile

Jeg kalder problemet for løst og lukker og slukker her.

Du kender jo addressen hvis du får brug for os igen.