Installation af BitGuard
Antal indlæg: 1246

Jeg skal installere BitGuard som forlanger at man er online under installationen. Jeg vil nødig være ubeskyttet på nettet, kan jeg beholde XP firewall på?

Redaktør
Antal indlæg: 4429

Hej diomedea smile

Ja, det kan du godt. Jeg er ret sikker på at Bitguard selv kan finde ud af at slå den fra og sætte sig selv på som firewall uden at du er ubeskyttet imens.

Det lyder godt. Kan jeg efter installationen af Bitguard koble microsofts firewall på igen?

Redaktør
Antal indlæg: 21424

I lige netop tilfældet BitGuard / XP-firewall sker der ikke noget ved at køre med dem begge. Normalt skal man ikke køre med to firewalls da de kan konflikte, men med de to får du ikke problemer.

Når du har SP2 installeret skal du dog lige ind i computerens sikkerhedscenter så du er sikker på at det nu også er BitGuard din computer bruger som første-firewall.

Jeg takker for svarene. Skal der bare stå BitGuard, eller er det noget der kan justeres?

Redaktør

I dit sikkerhedscenter vil der stå: “Firewall - Ikke overvåget. Du har bekræftet at du kører en firewall som du selv vil overvåge” osv

Av! Den var ikke så god. Jeg installerede BitGuard fra en cd, ved afslutningen af installationen kom en meddelelse om at der var opstået en fejl, og at jeg skulle installere BitGuard igen - samtidig blev internforbindelsen afbrudt. Sikkerhedcentret havde microsofts firewall koblet til, og da jeg fjernede den, fik jeg at vide at jeg ikke havde nogen firewall! Det er underligt, at jeg tilsyneladene har Bitguard på computeren, skal jeg afinstallere den og begynde forfra? Har jeg evt. ret til at nedtage Bitguard fra nettet? cd’en skulle opdateres, tror jeg nok.

Jeg har afinstalleret og geninstalleret BitGuard - Den siger: “En enhed der skal bruges af firewallen er ikke startet. Se brugervejledning for at løse problem”. Er brugervejledningen det samme som manualen? I manualen finder jeg ingenting om fejlfinding.
Jeg har xp som ellers fungerer fejlfrit.

Redaktør

Gør sådanne (læs igennem før du gør noget)

Afinstaller din BitGuard. Husk endelig først at lukke ned ved uret. Højreklik på Bitguard-ikonet og klik: Afslut firewall. Herefter afinstaller fra tilføj/fjern-programmer.

Aktiver din XP-firewall

Hent en frisk BitGuard her og lad den ligge på skrivebordet
http://www.tryus.dk/download.asp?bitguard.exe

Deaktiver din XP-firewall og installer din BitGuard og husk at have din kode parat.

Sådan skal det simpelt hen lykkes.

Jeg fulgte slavisk din anvisning. På et tidspunkt får jeg en box: “Forbindelsen til TDC blev afbrudt”. derefter en box: “Installationsfejl. En enhed krævet under installation kunne ikke findes, prøv at geninstallere produktet”.

Kan du, eller nogen, give et slag på tasken ville jeg blive glad, ellers returnerer jeg BitGuard til firmaet i morgen.

Forresten har TDC nu tjekket internetforbindelsen som er i orden.

Der er måske alligevel noget i vejen med internetforbindelsen, noget med netkortet. Det må jeg selvfølgelig forsøge at løse, og så beholde min BitGuard. Man får sgu grå hår af det her.

Tak for hjælpen!

Redaktør

Hej diomedea. Jeg har haft flere igang med dit problem og de henviser alle til en fejl/mangel på computeren, men lidt svært når man ikke lige sidder ved den.

Jeg har også downloadet BitGuard igen og installeret for at se om der var fejl ved den fil der ligger på nettet, men det er der ikke.

Jeg håber det snart lykkes for dig, da det er en fremragende firewall du der har fat i.

Hvorfor er ikonet til BitGuard i proceslinjen forsvundet, og hvordan får jeg ikonet igen?

Håber på svar!

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej diomedea

Prøv lige at starte programmet manuelt en enkelt gang, via start programmer, og se om det så ikke bliver liggende i tray.

Hej!
Desværre opstod en komplikation da der gik knuder på min internetforbindelse. Jeg har nu fået en LAN-forbindelse - hvad det så måtte være. Jeg har mit ikon på proceslinien. Min BitGaurd er installeret. Jeg kan ikke umiddelbart se hvor BitGuard viser at den er slået til, men det er sikkert min fejl. Jeg takker for den gode hjælp jeg har fået.

Redaktør

Hej diomedea
Jeg synes det kunne være interessant for dig at lave en portscanning for så kan du få afgjort hvor godt du er sikret.
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Klik på Proceed, derefter All Service ports. Nu går den igang med at undersøge portene.
Grønne = Lukkede og usynlige porte
Blå = Lukkede porte
Røde = Åbne porte (uha)